slim kiezen voor efficiënter beleid

Publicaties

  • Ariely D. (2010), Predictably Irrational, Revised and Expanded Edition: The Hidden Forces That Shape Our Decisions, Harper Perennial
  • Bambust F. (2009), Een tekenraster voor wereldverbeteraars, Designing Change, Uitgeverij Change Designers, Brussel
  • Bambust F. (2015), Effectief gedrag veranderen met het 7E-model, Politeia, Brussel.
  • Behavioural Insights Team (2014), EAST, Four Simple Ways to Apply Behavioural Insights, Nesta & Cabinet Office
  • Boshouwers S. (2005), Handboek voor hemelbestormers. Ideeën bedenken en in de wereld zetten. Uitgeverij Thema, Zaltbommel
  • Butler J., Holden K., Lidwell W. (2010) Universal Principles of Design, Revised and Updated: 125 Ways to Enhance Usability, Influence Perception, Increase Appeal, Make Better Design Decisions, and Teach through Design, Rockport Publishers
  • Cialdini R. (2009), Influence, The Psychology of Persuasion, HarperCollins
  • Dolan P, Hallsworth M., Halpern D., King D., & Vlaev I. (2010), MINDSPACE: Influencing Behaviour Through Public Policy, Institute for Government and Cabinet Office
  • Duhigg C. (2012), The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business, Random House
  • Khaneman D. (2011), Thinking, Fast and Slow, Penguin, New York and London
  • Knottnerus, A., e.a. (2014), Met kennis van gedrag beleid maken, Wetenschappelijke Raad voor Regeringsbeleid, Amsterdam
  • Lagasse L. (2004), Social Marketing. Instrument voor duurzame gedragsverandering bij grote groepen. De Boeck, Antwerpen
  • Lunn P. (2014), Regulatory Policy and Behavioural Economics, OECD Publishing. http://dx.doi.org10.1787/9789264207851-en
  • Mortensen K. (2004), Maximum influence: the 12 universal laws of power persuasion, Amacom, New York
  • Mullainathan S., Shafir, E. (2013), Scarcity: Why Having Too Little Means So Much, Allen Lane, London
  • Nijs D., Peters F. (2005), Imagineering. Het creëren van belevingswerelden. Uitgeverij Boom, Amsterdam
  • Pol B., Swankhuisen C., (2013), Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Mythen, misverstanden en mogelijkheden. Uitgeverij Coutinho, Bussum.
  • Sunstein C., Thaler R. (2009), Nudge: Improving Decisions About Health, Wealth, and Happiness, Penguin Books
  • Van Rooij,H. (2014), Stop met communiceren! Waarom communicatie meestal mislukt en hoe je daar verandering in brengt, Adfo Groep, Amsterdam
  • Sizzle, the new climate message
  • Goed onderzoek is niet perse het goede onderzoek