slim kiezen voor efficiënter beleid

Het schoolverkeer aangepakt

Sabine Van Lancker, de schoolstraten en het 7E-model Sabine Van Lancker, scholenbegeleider van het Gentse Mobiliteitsbedrijf, is gebeten door gedrag. Hoort ze over wantoestanden in het verkeer, vervuiling of sluitstorten, dan stapt ze snel over haar eerste verontwaardiging heen om op zoek te gaan naar antwoorden. “Waarom doen we zo’n dingen?” Onwil? Kwaad opzet? Soms […]

Dementie (door Shortcut Advertising)

Shortcut Advertising gebruikte het 7E-model om een platform over dementie op te zetten. Opdrachtgever: Vlaams Agentschap voor Zorg en Gezondheid (VAZG) van de Vlaamse overheid Contactpersoon: Joris Moonens, Communicatiemedewerker +32 (0)2 553 32 12 joris.moonens@wvg.vlaanderen.be Koning Albert II-laan 35 bus 33, 1030 Brussel Duur van de opdracht: 2011 Aanleiding en inhoud van de opdracht: Dementie […]

Graag zien is laten kijken

Annick Vanhove begeleidde en coachte de provincie Limburg en de Limburgse Logo’s bij de uitwerking van een informatie- en sensibiliseringscampagne naar Turkse en Marokkaanse vrouwen.   Hoe kunnen we Turkse en Marokkaanse vrouwen in Limburg sensibiliseren rond de borst- en baarmoederhalskankerscreening?   Opdracht Begeleid en coach de provincie Limburg en de Limburgse Logo’s bij de uitwerking […]

Mechelen klimaatneutraal

Annick Vanhove en Fran Bambust (CIBE communicatie) tekenden een communicatiestrategie uit voor Mechelen klimaatneutrale stad in opdracht van de Dienst Marketing & Communicatie van de stad Mechelen. Bij de voorbereidende werkzaamheden was ook Jim Baeten (Tri.zone) betrokken. Hoe kan Mechelen burgers, bedrijven en bezoekers aanzetten om hun gedrag daadwerkelijk te veranderen richting klimaatneutraal gedrag? Opdracht: […]